söndag 17 december 2017

Last minute..allt iår

Oj, oj, oj vad det närmar sej nu. Och oj, vad allt blir gjort last minute iår.
 
Sista dagen för att sända julkort utomlands (från Norge) var i dag, 16.12. Så här såg det därför ut på min och 8-åringens uppesittarkväll i går, när allt skulle göras på ett par timmar.
 
 
Jag hade egentligen, hör och häpna, tänkt att vi hoppar över julkorten i år. Jag orkar inte, hinner inte. Men nej, det ville barnet inte höra talas om. Hon skulle minsann hjälp till. Och så blev det. Så beklagar så mycket på förhand till alla vänner, ni får kanske julkortet först i mellandagarna i år.
 
 I dag styrde vi också kosan mot det stora köpcentret. Tillsammans med den övriga befolkningen utanför ring3. Det var 4 lediga platser kvar i parkeringshuset på 5 våningar när vi anlände. Det säger väl det mesta om shoppinghysterin. Men jag och tjejerna var metodiska och relativt tålmodiga, så vi betade av de sista klapparna, åt lunch, fikade och körde hem. Men att man kunde ha gjort undan detta för sisådär 2-3 veckor sedan är väl helt obvious. (Dessutom har jag nätshoppat en del i år, trots att jag blev utsatt för kreditkortsvindel tidigare i höst.. Men nu återstår att se om allt hinner anlända före jul, eftersom detta oxå blev gjort last minute).
 
Så nu ska jag gå och lägga mej efter att ha paketerat in det mesta av paketen faktiskt. Gå och lägga sej sker också väldigt last minute för ögonblicket.
 
/C
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar