onsdag 12 december 2012

Lucka nr.12




I lördags besökte jag och en kompis Designernes julemarked i Oslo, en julmarknad där unga (och lite äldre) designers och hantverkare visade upp och sålde sina alster.

Det var en populär marknad och vi var tvungna att köa för att komma in.
 



Porslin...

Kläder och andra textilier...


Glas, krokar, m.m...


I taket hängde massor av fina "snöflingor" gjorda av papper.


En paketeringsidé: dekorera paketen med julgranskulor!



På marknaden fanns allt möjligt: smycken, kläder, tavlor, planscher, leksaker, kuddar och andra inredningsprylar... en hel del var gjorda av återanvända material. Massor med roliga, färgglada grejer och otroligt mycket fint! Med andra ord skulle man ha kunnat köpa julklappar till hela familjen på marknaden. Det var dock ganska dyrt och jag hade inte så mycket kontanter med mig, men en julklapp inhandlades. Vi fick hursomhelst massor med pysselidéer! Om jag har möjlighet vill jag absolut besöka marknaden nästa år också och då ska jag shoppa mer. ;)

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar