fredag 9 december 2011

Kidsen gillar

Den andra julskivan jag har valt att lyssna på är något förvånande (åtminstone för mig själv) Justin Bieber Under the Mistletoe. Jag känner inte alls till hans musik, men alla fjortisar verkar gilla honom så då måste han ju vara bra. Enligt tv-reklamen är denna skiva dessutom "årets härligaste julskiva" och den vill man ju inte gå miste om som julbloggare.

Den unge herr Bieber har spelat in både gamla klassiker (men i modernare versioner) och jullåtar som är helt nya i mina öron. Han har samarbetat med bl.a. Mariah Carey (All I want for Christmas is You, förstås), Usher och Busta Rhymes. Glad popmusik, det rycker lite i mina ben när jag lyssnar på skivan och jag tar några danssteg på väg till köket. Stämningsfullt är det inte direkt, men den passar säkert bra att lyssna på när man julstädar eller gör andra julförberedelser.

Sorry Bieber, du berör inte (för att låna idoljuryns ordval) men får ändå 3 julstjärnor av 5 möjliga. Helt okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar